2017
Vyhodnocení uzavírky Mikulášské třídy
19. 7. 2017 | Autor: Klabochová Monika, Ing.
Pro dlouhodobé porovnání intenzit dopravy před a po uzavírce mostů Mikulášská jsme sledovali celkem 10 křižovatek:
- K112 – U Prazdroje – Lobezská
- K518 – Koterovská – Sladkovského
- K525 – Lobezská – Sladkovského
- K620 – Doudlevecká – U Trati
- K430 – Dlouhá – Revoluční
- K120 – Klatovská – U Trati
- K604 – Klatovská – Sukova
- K506 – Slovanská – Částkova
- K615 – E.Beneše – Samaritská
Zdrojem zpracovávaných intenzit jsou křižovatkové detektory. Výstupem je vždy průměrný pracovní den (ÚT, ST, ČT). Na křižovatkách bylo sledováno několik období:
- říjen 2016 (popř. květen 2016)
- leden 2017 ( týden 9. - 13.1. 2017 – před uzavírkou )
- březen 2017
- květen 2017
Na křižovatce K430 („U Astry“) nejsou z technických důvodů k dispozici údaje z roku 2016, proto jsou zpracována data z období:
- týden 16. - 20.1. 2017 – před uzavírkou
- březen 2017
- květen 2017
V příloze jsou uvedeny intenzity dopravy na jednotlivých ramenech sledovaných křižovatek, a to jak v absolutních hodnotách (jedná se vždy o počet vozidel za 24 hodin v jednom směru – vjezd do křižovatky), tak v procentech, kdy říjen 2016 = 100%.
Ze sledování vyplývá:
- nejvíce vozidel z uzavřené Mikulášské stále volí objízdnou trasu ulicí Lobezská ulice – most Nad Nádražím, v opačném směru přes most Milénia,
- pro výjezd z centra se stále ve velké míře využívá ulice Prokopova,
- největší kongesce (fronty) jsou stále zaznamenávány na úsecích:
- Lobezská ul. ve směru od Prazdroje před ul. Sladkovského
- Lobezská ul. ve směru od Sladkovského před ul. U Prazdroje
- Koterovská ul.
- most Milénia ve směru na Slovany před ul. Koterovská
- Sladkovského ul.
- Prokopova ul.
- Doudlevecká ul. od Zimního stadionu před ulicí U Trati
Situace v dubnu a květnu se oproti březnu nijak výrazně nezměnila, celkový nárůst vozidel od ledna 2017 je úměrný současnému ročnímu období.
Podle získaných zkušeností dochází k operativním úpravám dopravního řešení, například změna řazení v jízdních pruzích na křižovatce Lobezská x U Prazdroje (posílení kapacity levého odbočení do ul. U Prazdroje) a podobně.
Příloha: Porovnání křižovatkových pohybů před a po spuštění uzavírky
Soubory ke stažení: