2015
Preference MHD v Plzni se dále rozšiřuje
6. 5. 2015 | Autor: Grohmann Jan , Ing.
V rámci výstavby dispečinku PMDP byla vozidla MHD osazena GPS přijímači a systémem vysílání tzv. „radiových telegramů“ (krátkých datových zpráv). V současné době jsou přijímače těchto datových zpráv instalovány již na 35 křižovatkách řízených světelným signalizačním zařízením.
V principu jde o to, aby vozidlo MHD mohlo do řídícího systému křižovatky s předstihem a z přesně stanoveného místa zaslat požadavek na projetí. Podle aktuální fáze cyklu řízení je mu pak zelená "podržena" nebo cyklus pozměněn tak, aby vozidlo mohlo projet křižovatkou plynule a bez zbytečného čekání. Zvýšení průměrné rychlosti může vést mimo jiné i ke snížení počtu vozidel nutných k obsluze linky a tím i k úspoře provozních nákladů. Pro úspěšnou preferenci pomocí úpravy signálního programu se požaduje přesnost identifikace polohy vozidla v řádu jednotek metrů resp. jedné sekundy.
Aby byl systém preference MHD funkční, je třeba upravit logiku řízení příslušných řadičů SSZ. Úpravy již proběhly na většině křižovatek, v první vlně například na křižovatkách: E. Beneše – 17. listopadu, Klatovská – Dobrovského, Borská – Němejcova, Koterovská – Sladkovského, Karlovarská – Na Chmelnicích, Folmavská – U Panasoniku, Folmavská – U Nové Hospody, Dlouhá – Revoluční.
Následovaly úpravy u další skupiny křižovatek například: Lidická – alej Svobody, Lidická – Studentská, Plaská – Okounová, Karlovarská – alej Svobody, Gerská – Studentská, Karlovarská – Gerská, Nepomucká – Jasmínová, Folmavská – U Letiště.
V roce 2014 již přibyly pouze křižovatky U Prazdroje – Sirková, Skvrňanská – Kalikova, Sukova – OC Bauhaus.
V nejbližší době jsou připraveny k realizaci například křižovatky Skvrňanská – Vejprnická, Vejprnická – Křimická, U trati – Doudlevecká, Plaská – Tachovská.
V principu jde o to, aby vozidlo MHD mohlo do řídícího systému křižovatky s předstihem a z přesně stanoveného místa zaslat požadavek na projetí. Podle aktuální fáze cyklu řízení je mu pak zelená "podržena" nebo cyklus pozměněn tak, aby vozidlo mohlo projet křižovatkou plynule a bez zbytečného čekání. Zvýšení průměrné rychlosti může vést mimo jiné i ke snížení počtu vozidel nutných k obsluze linky a tím i k úspoře provozních nákladů. Pro úspěšnou preferenci pomocí úpravy signálního programu se požaduje přesnost identifikace polohy vozidla v řádu jednotek metrů resp. jedné sekundy.
Aby byl systém preference MHD funkční, je třeba upravit logiku řízení příslušných řadičů SSZ. Úpravy již proběhly na většině křižovatek, v první vlně například na křižovatkách: E. Beneše – 17. listopadu, Klatovská – Dobrovského, Borská – Němejcova, Koterovská – Sladkovského, Karlovarská – Na Chmelnicích, Folmavská – U Panasoniku, Folmavská – U Nové Hospody, Dlouhá – Revoluční.
Následovaly úpravy u další skupiny křižovatek například: Lidická – alej Svobody, Lidická – Studentská, Plaská – Okounová, Karlovarská – alej Svobody, Gerská – Studentská, Karlovarská – Gerská, Nepomucká – Jasmínová, Folmavská – U Letiště.
V roce 2014 již přibyly pouze křižovatky U Prazdroje – Sirková, Skvrňanská – Kalikova, Sukova – OC Bauhaus.
V nejbližší době jsou připraveny k realizaci například křižovatky Skvrňanská – Vejprnická, Vejprnická – Křimická, U trati – Doudlevecká, Plaská – Tachovská.
Soubory ke stažení: