2012
Nové stavby v cyklistické dopravě v roce 2011
11. 6. 2012 | Autor: Dyntarová Pavla, Ing.
I/26, úsek u Nové Hospody
Při stavbě dálničního přivaděče I/26 (od okružní křižovatky Domažlická na hranici Plzně) byla zodpovědně řešena i pěší a cyklistická doprava. V prodloužení ulice U Vrby na Nové Hospodě byla přes přivaděč postavena bezbariérová lávka s točitými nájezdovými rampami. Od této lávky k okružní křižovatce Domažlická byla podél nové komunikace (po pravé straně směrem do centra) postavena stezka pro chodce a cyklisty se společným provozem. Lávka a stezka propojují pro cyklisty Novou Hospodu s Borskými Poli, další alternativou je pokračovat od lávky po lesních cestách na Valchu.
Nová stezka pro chodce a cyklisty je dlouhá 800 m, široká 3 m a má asfaltový povrch. Investorem lávky a stezky bylo město Plzeň - Odbor investic Magistrátu města Plzně.
Prodloužení dálničního přivaděče, úsek České údolí – Sukova
Při rozsáhlé stavbě – prodloužení dálničního přivaděče směrem od Klatov (z Českého údolí k Sukově ulici) byla podél nového úseku komunikace postavena i stezka pro chodce a cyklisty se společným provozem. Nová stezka se napojuje na stávající komunikace pro cyklisty podél Sukovy ulice, na jihu je podél objektu věznice dovedena ke Klatovské třídě (u železničního mostu na okraji Borského parku). Součástí stavby byla i lávka přes dálniční přivaděč v prodloužení Kaplířovy ulice, která řeší pro chodce a cyklisty významné propojení Bor s areálem univerzity a Borských Polí.
Stezka má asfaltový povrch, je široká
Borský park – pás pro cyklisty
V rámci úprav cestní sítě v severní části Borského parku byl vyčleněn ve stávající cestě pás pro cyklisty, který vede v délce 400 m od křižovatky U Borského parku x Politických vězňů pod areál minigolfu. Pás pro cyklisty je oddělen od pásu pro chodce třemi řadami kamenných kostek, podél cesty je oboustranná vzrostlá alej. Pro zdůraznění odlišení koridoru pro cyklisty od prostoru určeného chodcům byl zvolen různě barevný povrch: mlat pro cyklisty, šedá štěrkodrť pro chodce.
Akci zajišťovala Správa veřejného statku města Plzně.
Křimická ulice – vyznačení stezky pro chodce a cyklisty
Podél Křimické ulice v Předních Skvrňanech byly po obou stranách komunikace vyznačeny v místě stávajících chodníků stezky pro chodce a cyklisty s rozděleným provozem (s jednosměrným pohybem cyklistů). Délka nové stezky je 450 m, ve směru do centra začíná v křižovatce s Malesickou ulicí, ve směru z centra končí v křižovatce s ulicí Na okraji. Stezka navazuje na nedávno dokončenou stezku pro chodce a cyklisty podél Vejprnické ulice.
Dopravní značení provedla Správa veřejného statku města Plzně.
Rekonstrukce polní cesty Radobyčice – Hradiště, I. etapa
Na jaře roku 2011 byla dokončena oprava první části polní cesty (
Opravu financovalo město Plzeň, zajišťovala ji Správa veřejného statku města Plzně.