Veřejná doprava

Parkovací lístek jako celodenní jízdenka platí pro řidiče, kteří zaparkují u konečné tramvaje na Borech

12. 7. 2022 | Autor: Žáková Radka, Ing.

Od 7. července 2022 začíná platit nový režim parkoviště P+R na Borech v Dobřanské ulici u konečné tramvaje Bory. Toto parkoviště je prvním takovým, které má za zvýhodněných podmínek umožnit dojíždějícím motoristům pohodlně přestoupit do vozidel plzeňské MHD a ulevit tak dopravě v centru.

Na parkovišti na konečné tramvaje č. 4 v Kaplířově ulici je řidičům k dispozici 318 parkovacích míst

Nové parkoviště, které vzniklo v Dobřanské a Kaplířově  ulici u konečné stanice tramvaje číslo 4 na Borech po několikaměsíčním volném provozu dostává nový řád. Denní sazba za parkování byla radou města Plzně stanovena na 60 korun. Při vjezdu na plochu parkoviště obdrží řidič parkovací lístek, který funguje jako celodenní jízdenka na MHD. Ta stojí běžně při koupi ve voze MHD 66 korun. Řidiči kteří mají na Plzeňské kartě nahrané předplatné pro zónu 001 Plzeň nebo mají oprávnění k bezplatné přepravě, tak zaplatí pouze celodenní parkovné ve výši 20 korun, 40 korun za jízdné neplatí. Aby se omezilo dlouhodobé parkování a byla zajištěna volná kapacita parkoviště pro dojíždějící řidiče, byl stanoven také poplatek 100 korun za každou noc, kdy vozidlo zůstane odstavené na parkovišti,“ vysvětlil Ondřej Vohradský ze Správy veřejného statku města Plzně, která systém zvýhodněného parkování pro řidiče využívající pro další cesty po městě MHD připravovala.


„Parkoviště na konečné na Borech je prvním parkovištěm P+R v Plzni, na kterém tento systém zvýhodněného parkování pro uživatele MHD zavádíme. Je součástí dlouhodobé strategie města omezující individuální automobilovou dopravu v centru a preferující tu veřejnou, pěší a cyklistickou. Dálniční přivaděč od Přeštic totiž pro cestu do práce v Plzni využívá mnoho dojíždějících, kteří se přestupem na tramvaj či autobus mohou vyhnout dopravním zácpám. Rádi bychom obdobná parkoviště P+R vybudovali i u dalších příjezdových komunikací do Plzně,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Michal Vozobule. Na parkovišti u nové konečné tramvaje číslo 4 na Borech v Dobřanské ulici je řidičům k dispozici 318 parkovacích míst, vjezd je opatřen závorami s automatem na parkovací lístky, který funguje nepřetržitě.

Podobný systém byl měl v budoucnu fungovat i na dalších záchytných parkovištích P+R, které město Plzeň připravuje, například na náměstí Emila Škody, na Lochotíně či na Světovaru.

Parkoviště bylo otevřeno v lednu tohoto roku za účasti primátora Pavla Šindeláře a náměstka pro dopravu Michala Vozobule. Dosud fungovalo ve volném režimu.

Město Plzeň