Informace pro cyklisty
Město vyzývá cyklisty ke spolupráci na zlepšení cyklistické infrastruktury v Plzni
14. 6. 2021 | Autor: Žáková Radka, Ing.
Během pandemie se zvýšila individuální nemotorová doprava také v Plzni. Cyklistů i uživatelů koloběžek a segwayů v ulicích a na stezkách přibývá a jejich uživatelé tak prověřují místní cyklistickou infrastrukturu a zjišťují její nedostatky. Plzeň chce na tento nárůst reagovat a zlepšit podmínky pro kolaře tam, kde to potřebují. Někdy totiž i malá změna zpříjemní cestu na kole po městě ať do práce, do školy či za zábavou.
Chceme vyzvat všechny ty, kteří se po Plzni pohybují na bicyklu či na jiných kolečkách, aby nám řekli, která místa by chtěli opravit a proč. Může to být chybějící nájezd na stezku, či dokonce úsek stezky, nebo jen nepříjemně vysoký obrubník, který dokáže cestu na kole znepříjemnit. Na našem Úseku veřejné dopravy a cyklodopravy chceme vytvořit zásobník problémových míst, které budeme v nejbližší době měnit tak, aby byla Plzeň k cyklistům přívětivější. Drobné problémy bychom chtěli odstranit ještě letos z rozpočtu na údržbu komunikací pro cyklisty. Ty finančně náročnější opravy pak zahrnout do plánu na příští rok. Podněty se tak mohou týkat například míst, kde by bylo vhodné sklopit obrubníky pro výjezd či sjezd z komunikace či upravit režim parkování vozidel v místě, kde cyklista vjíždí do komunikace, nerovnosti povrchu stezek nebo opravy cyklistického značení.
Očekáváme, že se dovíme přímo od uživatelů o nejbolavějších místech, na které při jízdě na kole po městě narážejí. Menší opravy problémových míst můžeme opravit v rámci rozpočtu na údržbu stezek, další pak zařadíme či posuneme v seznamu plánovaných investic. Nutno říci, že ne vždy je změna jednoduchá. Často jí brání majetkové vztahy či sítě, které v daném území vedou. I když na cyklisty pracovníci Správy veřejného statku města Plzně v rámci nových dopravních staveb myslí, někdy i malá změna, kterou je nutné řešit stavebně, trvá několik let. Obvykle to bývá 6-8 let od zadání projektu, ale není výjimkou, že to trvá i deset a více let v případech, kdy jsou v daném místě složité majetkové vztahy.
Cyklisté mohou své podněty posílat na e-mail cyklo@plzen.eu nejlépe i s odkazem do mapy a fotografií místa, a to do 30. června 2021. Poté bude seznam setříděn a i s komentářem zveřejněn na internetových stránkách Správy veřejného statku města Plzně. Podněty, které dojdou po tomto termínu, budou do seznamu zahrnuty při dalším třídění koncem tohoto roku. Drobné podněty bude možné řešit rychle z provozního rozpočtu, ty rozsáhlejší v závislosti na objemu potřebných finančních prostředků.
Vodorovné značení mizí, foto: Radka Žáková